Friday, December 28, 2012


Lynn Lewis PR

Name:
Lynn Lewis
Position/Company:
Where did you go to school?
University of Florida, Go Gators!
What was your major?
Public Relations, of course! I also have my MBA.
How did you get your start in PR?
I had an amazing college internship with the Men’s Pro Beach Volleyball Tour (AVP) in LA. At 20 years old, I was writing press releases, coordinating interviews for professional athletes, pitching media and working with major sponsors like Paul Mitchell, Sunkist and Miller Light.
How important is social media in Fashion PR?
Social media is an essential component to any public relations campaign. New media platforms such as Pinterest are effective avenues for designers and industry professionals to showcase the latest trends, hottest runway looks upcoming collections, designer inspirations, and overall industry news.
When and why did you decide to have your own public relations agency?
My father instilled an entrepreneurial spirit in me at a very young age. My goal was to open my own agency in my early 30’s after gaining valuable experience with a top PR firm, which is exactly what I did. At 31 I opened Lynn Lewis Public Relations.
Define your PR agency.
Lynn Lewis Public Relations (LLPR) is a leading full-service public relations agency with an international reach. LLPR specializes in media relations and special events for the fashion, beauty, home & design, and restaurant & spirits industries.
What are your responsibilities?
I spearhead the overall strategic direction for every public relations campaign. From conceptualization to implementation, I’m involved in the planning, writing, pitching and communication with clients and media.
The favorite part of my job is…
Creating splashy PR campaigns. Nothing is more rewarding than scoring big media placements for clients!
 The challenging part of my job is…
Delegating. I like to handle all aspects of EVERYTHING!
 I love PR because…
I help clients grow their businesses through ongoing, positive media attention. I work with a lot of entrepreneurs, and it is rewarding to see their dreams come to fruition.
The advice I’d give an aspiring publicist is….
Networking is key! Print business cards, attend events in your community, and start building your own personal brand!
In order to have a successful career in PR you…
Must think like a reporter! There is an angle to every story, and it is your job to either find it or create it!
As a publicist, I can’t live without my…
Mac laptop/iPhone- always connected!
In 5 years…
I will continue growing my firm internationally. I hope to hire a few publicists in Brussels where I already have a few candidates in mind. Stay tuned!

Nombre:
Lynn Lewis
Puesto/Empresa:
¿A dónde fuiste a la escuela?
Universidad de Florida, Go Gators!
¿Cuál era tu especialidad?
Relaciones Públicas, por supuesto! Y también tengo mi Mastria en Administracion de Empresas.
¿Cómo empezaste tu carrera en relaciones publicas?
Tuve una pasantía con Men’s Pro Beach Volleyball Tour (AVP) in Los Angeles cuando estaba en la universidad. A los 20 años, yo estaba escribiendo comunicados de prensa, coordinando entrevistas para los atletas profesionales, y tambien trabajando con patrocinadores importantes como Paul Mitchell, Sunkist y Miller Light.
¿Qué tan importantes son los medios sociales en relaciones publicas?
Los medios sociales son un componente esencial para cualquier campaña de relaciones públicas. Nuevas plataformas de medios tales como Pinterest son vías efectivas para diseñadores y profesionales de la industria para mostrar las últimas tendencias, próximas colecciones, inspiraciones de diseño y noticias de la industria en general.
¿Cuándo y por qué decidiste tener tu propia agencia de relaciones públicas?
Mi padre inculcó en mi el espíritu emprendedor. Mi objetivo era abrir mi propia agencia de relaciones publicas a los 30 años de edad después de ganar una valiosa experiencia con una agencia de relaciones públicas, y fue exactamente lo que hice. A mis 31 años abrí Lynn Lewis Public Relations.
Define Lynn Lewis Public Relations.
Lynn Lewis Public Relations (LLPR) es una agencia de servicio completo de relaciones públicas de alcance internacional. LLPR se especializa en relaciones con los medios y eventos especiales para las industrias de la moda, belleza, hogar y diseño, y restaurante y licores.
¿Cuáles son tus responsabilidades?
La dirección estratégica general para todas las campañas de relaciones públicas. Desde la conceptualización hasta la implementación, estoy involucrada en la planificación, la escritura, el pitcheo y la comunicación con los clientes y medios de comunicación.
La parte favorita de mi trabajo es…
La creación de llamativas campañas de relaciones públicas. No hay nada más gratificante que anotar colocaciones en grandes medios de comunicación para los clientes!
La parte difícil de mi trabajo es…
Delegar. Me gusta manejar todos los aspectos de TODO!
Amo las relaciones publicas porque…
Ayudo a los clientes crecer sus negocios a través de una atención constante, por los medios de comunicación. Yo trabajo con muchos de los empresarios, y es gratificante ver que sus sueños se hagan realidad.
El consejo que le daría a una publicista aspirante es…
Conocer a nuevas personas en la industria es la clave! Imprimir tarjetas, asiste eventos en tu comunidad, y empieza a construir tu marca personal!
¿Que consejo darias para tener una exitosa carrera en relaciones publicas?
Debes pensar como una periodista! Hay un ángulo para cada historia, y es tu trabajo buscarlo y hacerlo realidad!
Como publicista, no puedo vivir sin mi…
Mac laptop/iPhone- siempre al contacto!
En 5 años …
Voy a seguir con el crecimiento de mi empresa a nivel internacional. Espero contratar a algunos publicista en Bruselas, donde ya tengo algunos candidatos en mente. ¡Estén pendientes!